Jak założyć swój własny sklep internetowy?

Jak założyć swój własny sklep internetowy?

Handel w Internecie (e-commerce) rozwija się w ostatnich latach niesamowicie szybko. Bardzo wielu Polaków robi zakupy przez Internet, czy to mniej, czy bardziej poważne. W sieci sprzedawane są m.in. ubrania, sprzęt elektroniczny, meble, gadżety do domu, produkty dla zwierząt, a nawet jedzenie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób marzy o stworzeniu własnego sklepu internetowego.

Pomysł to jednak jedno, a wykonanie drugie. Często można spotkać się z frazą „łatwiej powiedzieć niż zrobić” – czy tak jest również w tym wypadku? Jak właściwie zakłada się swój własny sklep w Internecie? Wszystkiego, co najważniejsze, dowiecie się poniżej. Zapraszamy!

Zanim założysz stronę, przemyśl Twój pomysł na biznes

Zanim przejdziesz do części technicznej związanej z prowadzeniem własnego biznesu w sieci, pierwszym ważnym krokiem jest odpowiednie zaplanowanie swojego sklepu. Przede wszystkim musisz zastanowić się nad takimi kwestiami, jak nazwa sklepu (powinna być krótka i chwytliwa, a przy tym unikalna) oraz asortyment, który chcesz w nim umieścić.

Każdy rodzaj produktów wiąże się ze swoimi własnymi wyzwaniami. Przykładowo, na ubrania jest obecnie duży popyt, ale są to produkty, które często są zwracane (choćby dlatego, że po przymierzeniu okazują się za małe, za duże lub po prostu źle leżą). Na różne towary nakładana jest też różna marża.

Więcej porad w tym zakresie można znaleźć tutaj: uruchamiamsklep.pl. Po ustaleniu wstępnego asortymentu warto poszukać najbliższej konkurencji i zobaczyć, co dokładnie ona oferuje, jakie ma ceny, bonusy, programy lojalnościowe i nie tylko, aby móc nawiązać z nią równą rywalizację. Nie chodzi oczywiście o to, aby cokolwiek kopiować, a po prostu o to, żeby szukać sposobów na ulepszenie swojej oferty i podniesienie jakości świadczonych usług.

Można skorzystać z dedykowanej platformy (ale nie trzeba)

Z uwagi na duży popyt na tego typu usługi, w sieci dostępne jest wiele portali, które oferują pakiet pozwalający na szybkie wystartowanie z własnym sklepem internetowym. Mogą wchodzić w niego m.in. domena, hosting, motyw i zintegrowane rozwiązania dla sklepów internetowych (automatyzacja płatności, wysyłki i nie tylko). To ciekawe rozwiązanie dla początkujących.

Inną opcją jest samodzielne wybranie domeny i hostingu, a także któregoś z dostępnych w Internecie motywów skrojonych pod sklepy internetowe. Takie funkcjonalności, jak koszyk, szybkie płatności i nie tylko można dodać za pomocą wtyczek do systemów zarządzania treścią, takich jak chociażby WooCommerce. Dostępnych opcji jest bardzo wiele, aczkolwiek jest to nieco bardziej złożony proces niż korzystanie z gotowej platformy dla sklepów internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.