Banery reklamowe Wrocław – skuteczne kreacje w 4 krokach

Banery reklamowe Wrocław – skuteczne kreacje w 4 krokach

Banery reklamowe mają swoich zwolenników i przeciwników. Pierwsza grupa mówi o skuteczności tych formatów, podpierając się statystykami – 79% marketerów uważa, że banery mają duży wpływ na wyniki kampanii. Przeciwnicy mówią o małej mierzalności efektów i zaszpecaniu miasta. Co zrobić, by uzyskać pożądany efekt zastosowania banerów reklamowych? Wrocław stawia na nowoczesne rozwiązania, poznaj 4 dobre praktyki.

Banery reklamowe Wrocław – jak powinna być skonstruowana reklama?

Dopasowane, niebanalne kreacje reklamowe pozwalają szybciej osiągać cele marketingowe – zwiększać rozpoznawalność marki, budować zaufanie odbiorców i tym samym korzystnie wpływać na sprzedaż. Ale to niejedyne funkcje banerów reklamowych. Wrocław to miejsce pełne inicjatyw społecznych i działań organizacji NGO, kreatywna reklama może edukować, informować o rozmaitych zagrożeniach czy nakłaniać do pozytywnych dla społeczeństwa działań.

Aby wszystkie wymienione pozytywy mogły się ziścić, warto przygotować baner według poniższych kroków.

1. Szata graficzna i kolory marki

Szata graficzna powinna być sugestywna, ale prosta – tak by nie wprowadzała chaosu i bezpośrednio odwoływała się do oczekiwanych działań, które ma podjąć konsument. Warto również trzymać się kolorów marki, to pomoże zwiększyć jej zapamiętywalność.

Ważna jest także kompozycja, czyli właściwy układ poszczególnych elementów banera względem siebie. Pomocna może okazać się „zasada F” stosowana przez UX designerów, polega ona na umiejscowieniu tekstu tak, by tworzył literę F, co naśladuje ruch gałek ocznych odbiorców.

2. Slogan reklamowy

Dobry slogan reklamowy to podstawa, wdzięczny tekst zapadnie w pamięć i przypomni klientowi o zakupach nawet kilka godzin po obejrzeniu banneru reklamowego. Wrocław to miasto o silnej konkurencyjności, dlatego ważne jest uwzględnienie wszystkich niezbędnych elementów. Nie można również zapominać o Call To Action, czyli wezwania do działania. Charakterystyczne zwroty, jakich można użyć to np. Zapisz się, sprawdź, przekonaj się, zrób, kup.

3. Oryginalność w walce z banner blindness

Banner blindness, czyli ślepota reklamowa, to zjawisko polegające na odruchowym ignorowaniu przez odbiorców bannerów, plakatów, tablic ledowych i innych kreacji kojarzących się z nachalną reklamą. Aby przeciwdziałać temu efektowi, reklama nie powinna być zbyt krzykliwa, warto również dostosować jej wygląd do otoczenia, w którym się znajdzie.

4. Wydruk i montaż banerów reklamowych we Wrocławiu

Ostatnim, ale jednym z najważniejszych elementów, jest profesjonalny wydruk, który zapewni odpowiednią intensywność kolorów czy ostrość obrazu, a także sprawny, precyzyjny montaż w przestrzeni publicznej. Wymagania te spełnia marka Vizer, która od lat zaopatruje rozmaite firmy w profesjonalne materiały promocyjne. Zapoznaj się z pełną ofertą na vizer.pl i postaw na skuteczną reklamę.

Dodaj komentarz