Content marketing to ostatnio jeden z ważniejszych trendów w działaniach marketingowych. Z jednej strony Google wspiera ciekawe treści i promuje wartościowe serwisy, z drugiej – internauci uciekają przed tradycyjnym przekazem reklamowym.
Marketing treści święci obecnie triumf i doskonale sprawdza się w budowaniu relacji firmy z klientami. Świadomość skuteczności takich działań mają także właściciele sklepów internetowych, dlatego content marketing jest coraz chętniej przez nich wykorzystywany.
Znaczenie opisów produktów
Jeszcze do niedawna, wchodząc na różne sklepy z tej samej branży, mogliśmy przeżyć prawdziwe déjà vu. Okazywało się, że w każdym z nich można było znaleźć te same opisy produktów, nie różniły się nawet jedną kropką lub przecinkiem. Było to spowodowane tym, że do treści nie przywiązywano aż takiej wagi, jak obecnie i nagminnie kopiowano opisy ze stron producentów. Robili tak prawie wszyscy, więc wszędzie było to samo.
Obecnie jest pod tym kątem o wiele lepiej, nie bez wpływu Google, które postawiło na promowanie dobrego content. Właściciele sklepów zaczęli doceniać ten aspekt prezentowania oferty i stawiają na unikalność opisów. Coraz częściej zajmują się tym doświadczeni copywriterzy.
Unikalna treść nie tylko pomaga w lepszym pozycjonowaniu, ale także umożliwia przekształcenie suchej notki z danymi technicznymi w krótki tekst marketingowy, perswazyjny, którego zadaniem jest zachęcenie klienta do zakupu. Dlatego obok wymienienia danych technicznych, pojawiają się również informacje, dla kogo przeznaczony jest określony produkt, jakie korzyści wynikają z posiadanych przez niego funkcji. Widać wyraźnie przejście od technicznego, nie dla wszystkich zrozumiałego, języka do podkreślania korzyści. Teraz akcent kładzie się już nie na to, co posiada produkt, ale jak może ułatwić życie klientowi lub jak może rozwiązać jego problemy.
Wartościowe treści
Oryginalne opisy produktów to jednak nie wszystko. Content marketing można zastosować w szerszym aspekcie. Sklep internetowy nie musi ograniczać się tylko do konstruowania atrakcyjnych notek na temat produktów. Warto pójść o krok dalej. Sprawmy, żeby internauci wchodzili na nasza stronę nie tylko, oglądając konkretne towary, ale także w poszukiwaniu informacji. Tutaj można zastosować różne rozwiązania. Warto przygotować dział w formie słowniczka trudniejszych pojęć technicznych, gdzie w przystępny sposób wyjaśnimy zawiłości związane, np. z technologią.
Kolejnym rozwiązaniem jest przygotowanie działu z tekstami poradnikowymi na temat sprzedawanych produktów lub szerzej związanych z daną branżą. Ważne, żeby był to wartościowy, atrakcyjny dla czytelnika content. Można go również wzbogacić o aktualności i ciekawostki z branży, w jakiej działa sklep. Taki content czasami wygodnie prezentować w formie firmowego bloga, gdzie dodatkowo mogą pojawiać się informacje o najchętniej kupowanych produktach, sondy, newsy z życia firmy itp.
Wizualizacja jako wartościowy content
Trzeba także pamiętać, że content marketing nie bazuje jedynie na tekście. Internauci kochają przekaz multimedialny. Dlatego, obok wartościowych artykułów i opisów produktów, warto zadbać, żeby nie zabrakło także wysokiej jakości zdjęć prezentujących oferowany towar. Klienci często kupują oczyma, nie tylko w tradycyjnym, stacjonarnym punkcie handlowym, ale również w Internecie. Dobre, unikalne zdjęcia, prezentujące w atrakcyjny sposób produkty mają wielką siłę przekazu. Dodatkowo pozwolą lepiej wypozycjonować tekst i urozmaicić go o graficzne elementy. To samo odnosi się do krótkich filmików produktowych. Czasami również warto pokusić się, żeby zaprezentować w takim filmie test sprzedawanego towaru albo przystępną instrukcję jego obsługi.
Niestety, żaden, najlepszy nawet, content nie odniesie swojego skutku, jeśli nie znajdą go internauci. Tutaj musimy działać kompleksowo: SEO, dobra prezentacja wartościowych treści w sklepie internetowym (banery, linki na kartach produktów, notki na stronie głównej itp.), publikacje artykułów w dobrych portalach (najlepiej branżowych), przyciski umożliwiające klientom dzielenie się treściami w mediach społecznościowych itd. Udostępniając wartościowy content, tworzymy relacje z naszymi potencjalnymi klientami, kreujemy naszą markę na eksperta w pewnej dziedzinie i budujemy wiarygodność.
Content marketing to ostatnio jeden z ważniejszych trendów w działaniach marketingowych. Z jednej strony Google wspiera ciekawe treści i promuje wartościowe serwisy, z drugiej – internauci uciekają przed tradycyjnym przekazem reklamowym.
Marketing treści święci obecnie triumf i doskonale sprawdza się w budowaniu relacji firmy z klientami. Świadomość skuteczności takich działań mają także właściciele sklepów internetowych, dlatego content marketing jest coraz chętniej przez nich wykorzystywany.
Znaczenie opisów produktów
Jeszcze do niedawna, wchodząc na różne sklepy z tej samej branży, mogliśmy przeżyć prawdziwe déjà vu. Okazywało się, że w każdym z nich można było znaleźć te same opisy produktów, nie różniły się nawet jedną kropką lub przecinkiem. Było to spowodowane tym, że do treści nie przywiązywano aż takiej wagi, jak obecnie i nagminnie kopiowano opisy ze stron producentów. Robili tak prawie wszyscy, więc wszędzie było to samo.
Obecnie jest pod tym kątem o wiele lepiej, nie bez wpływu Google, które postawiło na promowanie dobrego content. Właściciele sklepów zaczęli doceniać ten aspekt prezentowania oferty i stawiają na unikalność opisów. Coraz częściej zajmują się tym doświadczeni copywriterzy.
Unikalna treść nie tylko pomaga w lepszym pozycjonowaniu, ale także umożliwia przekształcenie suchej notki z danymi technicznymi w krótki tekst marketingowy, perswazyjny, którego zadaniem jest zachęcenie klienta do zakupu. Dlatego obok wymienienia danych technicznych, pojawiają się również informacje, dla kogo przeznaczony jest określony produkt, jakie korzyści wynikają z posiadanych przez niego funkcji. Widać wyraźnie przejście od technicznego, nie dla wszystkich zrozumiałego, języka do podkreślania korzyści. Teraz akcent kładzie się już nie na to, co posiada produkt, ale jak może ułatwić życie klientowi lub jak może rozwiązać jego problemy.
Wartościowe treści
Oryginalne opisy produktów to jednak nie wszystko. Content marketing można zastosować w szerszym aspekcie. Sklep internetowy nie musi ograniczać się tylko do konstruowania atrakcyjnych notek na temat produktów. Warto pójść o krok dalej. Sprawmy, żeby internauci wchodzili na nasza stronę nie tylko, oglądając konkretne towary, ale także w poszukiwaniu informacji. Tutaj można zastosować różne rozwiązania. Warto przygotować dział w formie słowniczka trudniejszych pojęć technicznych, gdzie w przystępny sposób wyjaśnimy zawiłości związane, np. z technologią.
Kolejnym rozwiązaniem jest przygotowanie działu z tekstami poradnikowymi na temat sprzedawanych produktów lub szerzej związanych z daną branżą. Ważne, żeby był to wartościowy, atrakcyjny dla czytelnika content. Można go również wzbogacić o aktualności i ciekawostki z branży, w jakiej działa sklep. Taki content czasami wygodnie prezentować w formie firmowego bloga, gdzie dodatkowo mogą pojawiać się informacje o najchętniej kupowanych produktach, sondy, newsy z życia firmy itp.
Wizualizacja jako wartościowy content
Trzeba także pamiętać, że content marketing nie bazuje jedynie na tekście. Internauci kochają przekaz multimedialny. Dlatego, obok wartościowych artykułów i opisów produktów, warto zadbać, żeby nie zabrakło także wysokiej jakości zdjęć prezentujących oferowany towar. Klienci często kupują oczyma, nie tylko w tradycyjnym, stacjonarnym punkcie handlowym, ale również w Internecie. Dobre, unikalne zdjęcia, prezentujące w atrakcyjny sposób produkty mają wielką siłę przekazu. Dodatkowo pozwolą lepiej wypozycjonować tekst i urozmaicić go o graficzne elementy. To samo odnosi się do krótkich filmików produktowych. Czasami również warto pokusić się, żeby zaprezentować w takim filmie test sprzedawanego towaru albo przystępną instrukcję jego obsługi.
Niestety, żaden, najlepszy nawet, content nie odniesie swojego skutku, jeśli nie znajdą go internauci. Tutaj musimy działać kompleksowo: SEO, dobra prezentacja wartościowych treści w sklepie internetowym (banery, linki na kartach produktów, notki na stronie głównej itp.), publikacje artykułów w dobrych portalach (najlepiej branżowych), przyciski umożliwiające klientom dzielenie się treściami w mediach społecznościowych itd. Udostępniając wartościowy content, tworzymy relacje z naszymi potencjalnymi klientami, kreujemy naszą markę na eksperta w pewnej dziedzinie i budujemy wiarygodność.