Praktyczne porady podczas poszukiwania pracy

Praktyczne porady podczas poszukiwania pracy

Rozglądasz się za pracą, ale nie możesz znaleźć oferty, która odpowiadałaby twoim wymaganiom i kwalifikacjom? Nie załamuj się. W tym artykule znajdziesz cztery praktyczne porady, jak poszukiwać wartościowych ofert pracy.

Zastanów się dokładnie, jakiej pracy szukasz i czym tak naprawdę chciałbyś się zajmować. Dzięki temu szybko przefiltrujesz oferty i przestaniesz tracić czas na rozmowy kwalifikacyjne w miejscach, w których na pewno nie będziesz chciał pracować.

Być może przyzwyczaiłeś się do odwiedzania kilku konkretnych serwisów z ogłoszeniami. Pamiętaj jednak, że nie są to jedyne miejsca, w których pracodawcy szukają potencjalnych pracowników. Poczytaj także ogłoszenia w lokalnej gazecie. Dobrym pomysłem może okazać się też wpisanie słowa praca i swojego miejsca zamieszkania w wyszukiwarkę. Możesz mieć pewność, że na hasło „praca Olsztyn” czy „praca Białystok” wyskoczą tysiące odpowiedzi.

Często pracodawcy celowo zawyżają stawiane przed przyszłym pracownikiem wymagania. Jeśli więc masz doświadczenie w danym zawodzie, biegle władasz podanym w ogłoszeniu językiem obcym, ale np. nie miałeś do tej pory styczności z programami graficznymi (a jest to jeden z warunków wobec kandydatów), to nie przekreślaj swoich szans na starcie. Może okazać się, że umiejętność tę podszkolisz w trakcie pracy.

Niektóre sprawy warto oddać w ręce profesjonalistów. Pracownicy agencji pracy na podstawie twojego doświadczenia i kwalifikacji dobiorą odpowiadające ci ogłoszenia i umówią na rozmowy kwalifikacyjne. Tego typu instytucje współpracują z dużymi i sprawdzonymi pracodawcami, o ugruntowanej pozycji na rynku. Dzięki temu będziesz miał pewność, że nie trafisz do firmy oszukującej swoich pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.