5 pomysłów na biznes w motoryzacji

5 pomysłów na biznes w motoryzacji

Dzisiejszy rynek pracy jest bardzo trudny, zwłaszcza dla młodzieży. Wolnych stanowisko jest niewiele, a nawet te dostępne często zapewniają zbyt niskie wynagrodzenie. W takiej sytuacji, nie pozostaje nic innego jak stworzyć nowe miejsce pracy samemu. Oczywiście, branże wymagające wysokich nakładów kapitałowych albo specjalistycznego know-how są poza zasięgiem.

Na szczęście istnieje wiele innych opcji, a każdy ma szansę znaleźć sobie niszę, jeśli tylko się postara. Przygotowaliśmy dla Ciebie pięć propozycji na small-business w branży moto. Do dzieła! 

Przechowalnia opon samochodowych to pierwsza propozycja. Wielu ludzi mieszka w blokach. Nie mają oni nawet własnego garażu i opony zimowe muszą trzymać na balkonie albo, co gorsza w mieszkaniu. Wyjdź im naprzeciw. Wystarczy odpowiednie pomieszczenie i odrobina reklamy na przykład dobrze wypozycjonowana strona internetowa. Nie potrzebujesz drogiego sprzętu, nie musisz zatrudniać specjalistów. 

Drugi pomysł to punkt przyciemniania szyb. Oczywiście przy niedużym kapitale początkowym odpada przyciemnianie piecowe. Jednak przyciemnianie foliami również cieszy się zainteresowaniem. Możesz zacząć od własnego auta, które stanie się żywą reklamą dla Twojej firmy. Zbliża się lato, a to w tej niszy okres największych żniw. Słońce grzeje coraz mocniej, a nikt nie chce wsiadać do rozgrzanego auta.

Pozostajemy przy temacie oklejania. Kolejną formą działalności jest oklejanie całych karoserii folią. Coraz modniejszym trendem staje się wykończenie auta w matowej czerni. Nie wszyscy producenci to jednak oferują. Jest też spora grupa ludzi pragnących zmienić kolor posiadanego auta, ale z możliwością łatwego powrotu do stanu fabrycznego. Inni z kolei chcą okleić tylko jeden element, na przykład klamki, imitacją włókna węglowego. Widać że grupa potencjalnych klientów jest spora. Konieczna inwestycja w taki biznes jest znacznie mniejsza niż w przypadku zakładu lakierniczego a zysk może być podobny.

Inna opcja to drobny warsztat samochodowy zorientowany na podstawowe czynności usługowe. Wymiana oleju, klocków hamulcowych inne drobne naprawy nie wymagają dużego zaplecza ani zatrudniania fachowców. Kiedyś kierowcy robili to we własnym zakresie, ale dzisiaj mało kto jest gotowy pobrudzić sobie ręce. To szansa dla Ciebie i możesz ją wykorzystać.

Na koniec myjnia ręczna. W odróżnieniu od myjni automatycznej nie wymaga tak drogiego sprzętu. A jednocześnie mycie ręczne jest dużo droższe, ponieważ w mniejszym stopniu odbija się na kondycji lakieru. Kierowcy coraz bardziej sceptycznie patrzą na myjnie automatyczne przy sieciowych stacjach benzynowych. Jeśli lubisz myć i polerować swoje auto to ten biznes jest dla Ciebie. Na początek od biedy wystarczy pusty plac z dostępem do bieżącej wody i kilku pracowników. Z czasem odłożysz środki na przygotowanie lepszego lokalu. W miarę zdobytego doświadczenia i większego zaplecza będziesz mógł rozszerzyć zakres o auto detailing. Twoje stawki wzrosną nawet dwudziestokrotnie, a źródłem ogromnej satysfakcji będzie patrzenie jak spatynowane, zmatowiałe auta odzyskują dawny blask.

Dodaj komentarz