Dobra strona internetowa
Strony internetowe klasyfikowane są zwykle ze względu na funkcję, jaką mają pełnić – cel powstania strony warunkuje zaprogramowanie konkretnych funkcjonalności. W zależności od tego, do czego służyć ma ci strona www powinieneś wybrać jej odpowiedni rodzaj, aby spełniała twoje oczekiwania.
Wyróżnia się m.in.: typ One Page i Multi Page.
One Page czy Multi Page? – dobierz stronę do potrzeb swojej firmy
Strony typu One Page
Składają się tylko z jednej strony, niewymagającej przechodzenia do żadnych podstron, po której poruszamy się „scrollując”. Jeśli One Page posiada zakładki umieszczone w menu, ich celem jest wyłącznie ułatwienie nawigacji – kierują one nie na nową podstronę, a przewijają ekran do odpowiedniego miejsca. Zwykle strony One Page występują w wersji „Full Screen” czyli wyświetlają się na całym ekranie.
Strony One Page zyskują na popularności, ponieważ dzięki zrezygnowaniu z osobnych podstron, ich przeglądanie jest wygodne na urządzeniach mobilnych. Proste i przejrzyste, jeśli zostaną odpowiednio zaprojektowane, są atrakcyjne dla internautów. To doskonałe rozwiązanie w przypadku, gdy chcemy zaprezentować w estetycznej formie niezbyt wiele informacji. Strona One Page sprawdzi się więc dobrze jako wizytówka firmy, strona produktowa, portfolio czy strona przygotowana na przykład na potrzeby konkursu albo akcji dedykowanej.
Strony Typu Multi Page
Poza stroną główną, zawiera dowolną ilość podstron (już jedna podstrona w witrynie klasyfikuje ją jako Multi Page). Pozwala ona na prezentację dużych ilości treści w uporządkowany sposób. Z obrębu strony głównej, za pomocą menu lub dedykowanych elementów, użytkownik może przemieścić się na konkretne podstrony. Opcja ta pozwala użytkownikowi na szybki wybór konkretnego miejsca na stronie (np. oferta, sklep, czy kontakt) i zapoznanie się z informacjami, które go w danej chwili interesują. Multi Page pozwala również na tworzenie kilku poziomów menu, jednak zaleca się zastosowanie maksymalnie trzech.
Strona Multi Page również może być otwierana na urządzeniach mobilnych, jednak podczas jej projektowania powinniśmy wziąć pod uwagę ilość treści, tempo ładowania się podstron i wygodną nawigację. Wersję mobilną takiej strony, poza dostosowaniem pod rozdzielczość urządzenia, należy okroić z niepotrzebnych elementów – dzięki temu umożliwimy użytkownikom sprawne korzystanie z niej oraz zwiększymy swoją szansę na konwersję z kanału mobile.
Tworząc stronę internetową najpierw dobrze przemyśl do czego ma ona służyć i wybierz odpowiedni typ.
Artykuł sponsorowany dla studio cube3D