Jak wysyłać e-mailing aby było dobrze, samemu czy skorzystać z firmy?

Jak wysyłać e-mailing aby było dobrze, samemu czy skorzystać z firmy?

Marketing e-mailowy pozwala bezpośrednio komunikować się z klientami. Korzystając z takiego rozwiązania, możesz wysyłać odbiorcom spersonalizowane oferty, które zachęcą ich do zakupów. Skuteczny e-mail marketing wymaga jednak stosowania pewnych zasad. Lepiej zlecić go zewnętrznej firmie, czy może prowadzić samemu? Jedno jest pewne, wysyłka mailingu powinna być dobrze zorganizowana, aby klienci faktycznie czytali Twoje wiadomości.

Jakie są najważniejsze zasady skutecznego e-mail marketingu?

Skuteczny e-mail marketing powinien dawać odbiorcom wartość. Chodzi tutaj przede wszystkim o budowanie długoterminowej relacji. Zasypywanie ludzi nudnymi wiadomościami może skończyć się tylko w jeden sposób – nikt nie będzie ich czytał. Chcesz przecież, aby wysyłka mailingu dawała Ci korzyści. Raczej nie robisz tego dla zabawy. Z tego względu przede wszystkim trzeba trzymać się zasady, że maile mają mieć znaczenie dla potencjalnych klientów. Możesz dzielić się wiedzą albo wysyłać wyjątkowe oferty tylko dla subskrybentów.

Musisz też ustalić odpowiednią częstotliwość wysyłania maili. Zbyt rzadkie mailingi sprawią, że odbiorcy o Tobie zapomną. Natomiast jeśli wysyłasz wiadomości zbyt często, będzie to dla odbiorców nachalne. Dobrze jest przeprowadzić testy różnych opcji i zbudować optymalną strategię na podstawie statystyk. Oczywiście ważne jest, aby adresy w Twojej bazie mailingowej znalazły się tam świadomie. Nie potrzebujesz martwych subskrybentów, którzy tylko obniżają Twój autorytet. Oni i tak nic od Ciebie nie kupią. Liczy się jakość, a nie ilość.

Czy warto prowadzić mailing samemu?

To Ty najlepiej znasz swoich odbiorców. Tak samo, jak swoją branżę. Jeżeli masz podstawową wiedzę dotyczącą marketingu, możesz spróbować prowadzić e-mail marketing samemu. Zawsze możesz też dokształcić się w tym zakresie. Takie rozwiązanie ma jednak swoje wady. Wiedza teoretyczna to jedno, a praktyka to co innego. Mimo skończenia kursów może brakować Ci niezbędnego doświadczenia.

Jeśli odpowiednio zaangażujesz się w działania, to z każdym kolejnym mailem będzie szło Ci coraz lepiej. Poznasz program do mailingu, poznasz swoich odbiorców, zdobędziesz doświadczenie. Dzięki temu połączysz znajomość branży z doświadczeniem w działaniach marketingowych. To jednak wymaga czasu. Efekty niestety nie pojawią się od razu.

Kiedy warto zlecić działania e-mail marketingowe?

Jednakże, co jeśli Twój czas jest ograniczony? A może oczekujesz szybkich efektów? W takim razie lepszym pomysłem prawdopodobnie okaże się zlecenie działań marketingowych zewnętrznej firmie. Wysyłka mailingu będzie prowadzona przez profesjonalistów, którzy mają wiedzę teoretyczną i doświadczenie. Takie rozwiązanie da Ci szybsze efekty i sprawi, że od samego początku marketing e-mailowy będzie na wysokim poziomie. Zaoszczędzisz też cenne godziny.

Są też pewne wady. Na pierwszym miejscu znajdują się koszty. Za taką usługę musisz zapłacić. Ile? To zależy, kogo zatrudnisz. Jeżeli nie chcesz korzystać z usług agencji marketingowej, możesz poszukać freelancera. Kolejną wadą jest brak znajomości branży i Twoich odbiorców. Początki mogą być trudne, bo dana firma może jeszcze nie znać Twojej grupy docelowej. Z czasem pewnie to się zmieni, jednak na samym wstępie to Ty najlepiej znasz swoich klientów. Decyzja należy do Ciebie.

Dodaj komentarz