Poznaj zalety programów lojalnościowych

Poznaj zalety programów lojalnościowych

Współcześnie każdy przedsiębiorca, który chce utrzymać się na rynku, powinien dbać o swoich stałych klientów równie bardzo, jak o tych nowych. Utrzymanie stałego poziomu zaangażowania konsumenta wiąże się dziś z konkretnymi działaniami marketingowymi. Skutecznym rozwiązaniem jest stosowanie programów lojalnościowych budujących wierność klientów w branży handlowej i produkcyjnej. Wspomniana lojalność klientów przekłada się w sposób bezpośredni na stabilność biznesową. Program lojalnościowy ma być dowodem na to, że firma dba o swojego klienta i wyraźnie jej na nim zależy. Najlepiej jeśli będzie połączony ze sprzedażą jakościowych produktów i usług, a także ze sprawną obsługą klienta. Wtedy sytuacja jest optymalna.

Na czym polega program lojalnościowy

Dowodem na to, że klient docenia daną markę jest powrót do sklepu i zakup kolejnych produktów. Jak czytamy na stronie sodexo.pl/lojalnosc-i-motywacja-w-biznesie/programy-lojalnosciowe-czym-sa/ program lojalnościowy może być dodatkową motywacją dla konsumenta. Dedykowana oraz spersonalizowana oferta zmotywuje i sprawi, że klient poczuje się wyjątkowo. Jest to forma motywacji, którą realnie może przełożyć się na oszczędności. Dodatkowe bonusy, bony i nagrody, wynikające z zaangażowania ze strony klienta, budują relację i swego rodzaju emocjonalną więź połączoną z przywiązaniem do marki.

Win-win, czyli dlaczego warto uruchomić programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe to przykład sytuacji win-win. Zyskuje sklep i zyskuje konsument. Klient zostaje zaangażowany, zbiera punkty i otrzymuje nagrody. Im więcej kupuje, tym więcej gromadzi punktów. Z jego punktu widzenia zaangażowanie jest opłacalne. Natomiast dla sklepu jest to forma zdobywania emocjonalnego zaangażowania klienta. Program lojalnościowy, choćby za sprawą różnych promocji i form łączenia zakupów, jest szansą na powiększenie średniej zawartości koszka zakupowego. Zbieranie i kolekcjonowanie punktów staje się dla klienta atrakcyjne i korzystne. Chętnie wraca do sklepu i mnoży swoje punkty poprzez dokonywanie intratnych zakupów.

Dla kogo program lojalnościowy?

Dobrze przygotowany program lojalnościowy to korzystne rozwiązanie dla każdej firmy. Sprawdzi się w małym, dużym i średnim przedsiębiorstwie z sektora B2B oraz B2C. Możemy z łatwością dostrzec, iż współcześnie w relacjach B2B dużą uwagę przykuwa się do partnerstwa. Przedsiębiorstwa, podobnie jak klient detaliczny, intensywnie korzystają z dostępnych programów partnerskich. Doceniają możliwość zbierania bonusów w zamian za zaangażowanie. Programy lojalnościowe można wykorzystać niemal w każdej branży. Wykluczone są oczywiście te branże, których dotyczą wyśrubowane regulacje prawne.

 

 

 

Dodaj komentarz