Poradnik przedsiębiorcy – jak wykorzystać możliwości systemu CRM?

Poradnik przedsiębiorcy – jak wykorzystać możliwości systemu CRM?

Zastanawiasz się, jak usprawnić proces sprzedaży Twojej firmy? Chcesz zrealizować założone cele biznesowe i wypracować pewny zysk? Jednocześnie nie chcesz zaniedbać obsługi klienta? Dobrze trafiłeś! W tym artykule podpowiemy, jak to zrobić.

System CRM to narzędzie wspierające i optymalizujące funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Nie tylko pomaga w dotarciu do potencjalnych klientów, opracowaniu dedykowanej strategii ich pozyskania, ale również zapewnia sprawną obsługę konsumenta. Personalizacja oferty i modelu komunikacji odgrywa kluczowe znaczenie. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy konkurencyjność na rynku jest bardzo duża. Jak się wyróżnić? Wykorzystując możliwości oprogramowania CRM. Jak to zrobić?

Customer Journey Map

Customer Journey Map to mapa ścieżki zakupowej konsumenta, która umożliwia poglądowe przedstawienie interakcji zachodzących pomiędzy marką a odbiorcą w procesie zakupu produktu lub usługi. Dlaczego jest kluczowa? Dzięki jej interpretacji możemy dowiedzieć się, jakie emocje towarzyszą konsumentom na każdym etapie procesu zakupowego – czy są zadowoleni z obsługi, na jakie aspekty zwracają szczególną uwagę, dlaczego decydują się na skorzystanie z oferty danej firmy.

System CRM gwarantuje dostęp do najważniejszych informacji o konsumentach – zarówno potencjalnych, jak i tych korzystających z usług przedsiębiorstwa. Wszystkie próby kontaktu są rejestrowane w bazie. Dostęp do nich otrzymują wybrani pracownicy i specjaliści – nie ma więc obaw o bezpieczeństwo zgromadzonych informacji. Dzięki ich analizie można dokonać segmentacji klientów, która znacznie ułatwi zaplanowanie dedykowanej strategii biznesowej.

Multitasking

Narzędzie wspierające proces customer relationship management oferuje szereg możliwości nie tylko w zakresie obsługi klienta – choć tak oczywiście jest bardzo ważna – ale również optymalizacji codziennej pracy całego zespołu. W jaki sposób? Oprogramowanie CRM można zintegrować z aplikacjami i programami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie. Każda firma korzysta przynajmniej z kilku. Systemy mailingowe, finansowe, logistyczne, księgowe, transakcyjne – zbierają dużą ilość tematycznych danych na temat kondycji organizacji. Są zapisywane i magazynowane na dyskach w osobnych plikach, przez co każdy pracownik chcąc z nich skorzystać musi poświęcić sporą ilość czasu na dotarcie do nich.

Ich integracja z programem CRM sprawi, że narzędzie będzie pełniło funkcję bazy – każdy ruch z aplikacji będzie monitorowany, statusy z poszczególnych zadań archiwizowane w systemie.

Sprawne raportowanie

W jaki sposób można jeszcze wykorzystać oprogramowanie CRM? Dane zgromadzone na dysku mogą posłużyć do tworzenia dokumentacji działalności firmy – obszernych analiz, zestawień, raportów tematycznych, statystyk, zestawień czy podsumowań. System CRM zapewnia możliwość ich wygodnej i szybkiej generacji. Pracownicy samodzielnie mogą pobrać interesujące ich niezbędne raporty.

Materiał opracowany we współpracy z https://esticrm.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.