Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że pisanie do sieci traktować można wyłącznie jako zajęcie dodatkowe, wspierające domowy budżet jako dodatek do tego, co zarabiamy oficjalnie. Mało kto wróżył branży copywriterskiej tak szeroki rozwój, jaki ma miejsce obecnie. Dzisiaj tworzenie treści dla stron internetowych jest wspaniałych i niezwykle dochodowym zajęciem! Wystarczy przeanalizować ogłoszenia umieszczane każdego dnia na licznych portali z ogłoszeniami dla copywriterów.
Ciągle poszukiwane są osoby do tworzenia:
- opisów produktów dla stron internetowych
- tekstów zapleczowych
- tekstów pozycjonujących
- tekstów na blogi
- artykułów o wysokiej jakości, prasowych, do ważnych publikacji
Pisanie tekstów seo – pomysł na biznes!
Wymagania nie są zbyt wysokie, ponieważ wystarczy jedynie komputer z dostępem do Internetu. Liczy się oczywiście to, aby copywriter mógł się pochwalić “lekkim piórem”. Trzeba więc umieć pisać ze swadą, interesująco i co najważniejsze – bez błędów gramatycznych, interpunkcyjnych i ortograficznych. Szczególnie te ostatnie są nie do przyjęcia. Prowadząc biznes jako copywriter, można zarejestrować zwykłą działalność gospodarczą. Zdecydowana większość jednak działa w “szarej strefie”. Nie każdemu chce się dodatkowo płacić jeszcze podatki. Praca przy komputerze może wydawać się bajecznie lekka, ale też miewa pewne minusy. Tryb siedzący, wcześniej, czy później, odbije się na naszym zdrowiu.
Copywriter walczy o zlecenia
O zlecenia walczyć można na różne sposoby. Na szczęście, w Internecie funkcjonuje wiele portali dla copywriterów, które skupują teksty na różne tematy. Tak więc ryzyko sytuacji braku zleceń i tego, że zostaniemy bez grosza, obecnie redukowane jest do minimum. Zawsze da się zarobić, pisząc choćby przez 2-3 godziny dziennie. Ceny określa się na zasadzie stawki za 1000 znaków ze spacjami. Mogą być one bardzo różne. Początkujący copywriter bierze zazwyczaj około 5 zł netto za napisanie 1000 znaków ze spacjami. To taki jeden, klasyczny, prosty akapit. Najwięksi “wyjadacze” na rynku potrafią kasować nawet kilkadziesiąt złotych za krótki tekst. Wszystko zależy od tego, jaką renomą w branży cieszy się wybrany copywriter. Profesjonalne agencje mają jednak inne stawki od osób, które piszą do sieci z komputerów domowych.
Zalety biznesu copywriterskiego
Pracując jako copywriter:
- sam odpowiadasz za to, ile napiszesz
- z jednej strony jesteś wolny, a z drugiej musisz się mobilizować do pracy, aby nie ulec lenistwu, zwłaszcza, jeśli jest to praca uprawiana w tym samym miejscu, w którym mieszkasz
- masz możliwość poznania wielu ciekawych ludzi ze swojej branży – nie tylko w Internecie
- sam określasz stawki za swoje teksty (chyba, że piszesz jedynie dla platform, wtedy stawki określane są odgórnie)
- masz szansę sprawdzenia się w różnorodnych tematykach
- tryb pracy wybierasz sam, możesz działać w dowolnych godzinach
Coraz więcej osób decyduje się pisać treści do Internetu. Nie warto przejmować się konkurencją, ponieważ rynek sam dokona selekcji i spośród wszystkich piszących wybierze tych, którzy naprawdę się do tego nadają.