Badanie słów kluczowych ma fundamentalne znaczenie dla marketingu firmy i może informować i ulepszać Twój biznes, wiedząc, czego ludzie chcą. Wyszukiwanie i monitorowanie słów kluczowych może odkryć możliwości i pomóc Ci zmierzyć, które obszary działają dla Ciebie. Badania słów kluczowych mogą również pomóc w lepszym zrozumieniu klientów i odbiorców poprzez analizę tego, czego szukają.
Jak szukać słów kluczowych
Jako firma, będziesz wiedział, jakie są Twoje podstawowe usługi i produkty. Zrozumiesz terminologię używaną w Twojej branży i język, którego używają Twoi odbiorcy, aby opisać Twoje produkty. Te słowa i frazy będą podstawą do rozpoczęcia poszukiwania słów kluczowych do budowy planu marketingowego online.
Pierwszym etapem jest sprawdzenie swojej strony internetowej, aby zobaczyć, jakie słowa kluczowe już ma widoczność dla. Można również przejrzeć swoje słowa kluczowe witryny, aby zobaczyć, czy jesteś przyciąga właściwą publiczność lub jeśli złe słowa kluczowe są dostarczanie ruchu, który nie jest istotne dla produktu lub usługi.
Google ma kilka narzędzi, które mogą uzupełnić Twoje badania słów kluczowych, takich jak Planer słów kluczowych i Google Trends. Google dławi teraz niektóre z tych danych, chyba że korzystasz z płatnych reklam na koncie (Planer słów kluczowych). Dla jakości dogłębnych badań słów kluczowych, będziesz potrzebował specjalistycznego narzędzia. Przyjrzymy się użyciu Google Search Console, Google Analytics do wyszukiwania słów kluczowych na Twojej stronie oraz Semrush do przeprowadzenia bardziej dogłębnych badań wokół słów kluczowych.
Wyszukiwanie słów kluczowych w Google Search Console
Google Search Console (GSC) jest przydatne do sprawdzenia, jakie słowa kluczowe i zapytania są już identyfikowane dla Twojej witryny. Przeglądając te dane, możesz zrozumieć, czy Twoja witryna wyświetla się dla właściwych słów kluczowych. Jeśli dodałeś już swoją witrynę do Google Search Console (GSC), otwórz pulpit nawigacyjny. W sekcji Wydajność → Wyniki wyszukiwania, możesz zobaczyć listę zapytań.
Zapytania mogą być sortowane według wyświetleń lub kliknięć. Patrząc na wrażenia, możesz zrozumieć, o czym Google myśli Twoją stronę/stronę. Kliknięcia wskazują, na jakie zapytania klikają użytkownicy, aby odwiedzić Twoją witrynę.
Jak wyszukiwać słowa kluczowe w Google Analytics?
Bez zagłębiania się w szczegóły techniczne, jak to ma miejsce w tym artykule, istnieje różnica pomiędzy tym, jak Google zbiera dane dla Google Search Console i Google Analytics. Dane z GSC są oparte na zapytaniach i kliknięciach w SERPach; dane z Google Analytics (GA) są oparte na danych o strumieniu kliknięć. Będą niewielkie różnice między danymi, które zbierasz z GA i z GSC, ale oba są istotne na różne sposoby. Twoje zapytania w GSC powiedzą Ci, czy Twoja strona jest rozpoznawana dla właściwych słów kluczowych i czy użytkownicy łączą się z nimi poprzez kliknięcia.
Dane Google Ads w GA powiedzą Ci, czy są to właściwe słowa kluczowe, ponieważ użytkownicy angażują się w Twojej witrynie, przeglądają inne strony i wchodzą do lejka konwersji. Przejdź do swojego konta Google Analytics. Połącz swoje konta GSC i Google Ads z GA, abyś miał pełne dane dostępne do wglądu. Wszelkie słowa kluczowe, które są coraz wysokie kliknięcia i niski współczynnik odbicia są łączenie z publicznością. Są to dobre frazy, aby zrobić więcej badań słów kluczowych wokół i szukać odmian long-tail i powiązanych słów kluczowych, aby rozszerzyć swój zasięg.
Aby przeprowadzić dogłębne badania, kolejne etapy wyszukiwania słów kluczowych wymagają narzędzia do badania słów kluczowych:
- Spojrzenie na stronę konkurencji, aby zobaczyć, na jakie słowa kluczowe jest ona ukierunkowana.
- Porównanie stron konkurentów w celu sprawdzenia, czy istnieją jakieś luki w słowach kluczowych.
- Użycie narzędzia do sugerowania słów kluczowych w celu znalezienia nowych możliwości.
- Jak szukać słów kluczowych na stronie internetowej
- Kiedy przeprowadzasz analizę konkurencji dla SEO, większość informacji jest dostępna na pierwszy rzut oka. To właśnie tutaj badanie słów kluczowych może stać się
- interesujące poprzez wyszukiwanie słów kluczowych na innych stronach internetowych i sprawdzanie, co robi Twoja konkurencja.
W Semrush, narzędzie Organic Research Tool pokaże Ci najlepsze organiczne słowa kluczowe, na które dana strona jest pozycjonowana.