Ecommerce manager – czym się zajmuje, komu jest potrzebny?

Ecommerce manager – czym się zajmuje, komu jest potrzebny?

Zastanawia Cię czasem, kto stoi za sukcesem sklepów internetowych? Bardzo często kluczem jest jedna z postaci, która zwykle stoi w cieniu i zwykły użytkownik takiego sklepu kompletnie nie ma o niej pojęcia. Ecommerce manager jest współczesnym strategiem handlu. Stanowi doskonały łącznik pomiędzy potrzebami konsumentów a światem cyfrowym. E-commerce manager to też spora lista obowiązków i ogromna odpowiedzialność, jaka spoczywa na jego barkach. Sprawdź, z czym na co dzień mierzy się dobry e commerce manager!

  1. Ecommerce manager — obowiązki i rola
  2. E-commerce manager — kwalifikacje i umiejętności
  3. Kiedy warto postawić na pomoc e commerce managera?

Ecommerce manager — obowiązki i rola

W świecie skupiającym się na e-commerce manager jest nie tylko projektantem strategii, ale również wykonawcą. Na barkach ecommerce managera spoczywa analizowanie trendów, monitorowanie zachowań użytkowników, a także dostosowanie funkcjonalności w sklepie internetowym.

E commerce manager sklepu internetowego to również istotna rola w zarządzaniu zespołem. Osoba ta deleguje zadania, decyduje o aktualnych priorytetach, a także nadzoruje realizację wszelkich procesów. Istotne jest by manager ds sprzedaży online potrafił odpowiednio komunikować się z innymi pracownikami.

Wśród obowiązków managera do sprzedaży internetowej jest także czuwanie nad optymalizacją SEO. Jest to kwestia strategiczna, która ma ogromny wpływ na to, jak wysoko ukazuje się sklep w wynikach wyszukiwania po zadaniu odpowiedniego zapytania. Rewelacyjnie w tej pracy może sprawdzić się Grzegorz Sękowski – specjalista w swoim fachu!

E-commerce manager — kwalifikacje i umiejętności

Nowy manager e-commerce powinien posiadać szeroki wachlarz umiejętności. Musi cechować się doskonałą znajomością rynku, na którym będzie działał. Powinien wyciągać odpowiednie wnioski i analizować konkretne zachowania klientów oraz ich oczekiwania. Niezbędna do pracy w marketingu internetowym jest też wiedza SEO. By zostać e-commerce managerem, który zna się na swoim fachu, warto posiadać umiejętności interpersonalne. Niezależnie od tego, czy będzie prowadził własny sklep internetowy czy pracował dla kogo, powinien być liderem i skutecznie motywować zespół do pracy.

Kiedy warto postawić na pomoc e commerce managera?

Biznes internetowy nie jest prosty, zwłaszcza teraz kiedy wiele firm bazuje na sieci. Z tego powodu czasem lepiej zastanowić się nad wdrożeniem e-commerce managera do swojej firmy. Świetną opcją będzie zewnętrzny e commerce manager, który pomoże Ci rozpocząć działanie w e-commerce, a także oceni skuteczność dotychczasowych działań.

Dodaj komentarz