Co wyróżnia ludzi, którzy osiągnęli sukces

Co wyróżnia ludzi, którzy osiągnęli sukces

Sukces w biznesie jest marzeniem wielu osób, jednak nie wszyscy go osiągają. Ci, którym się to udało odznaczają się pewnymi specyficznymi nawykami, które pozwalają osiągać najlepsze efekty. Sprawdźmy więc, co ludzi sukcesu wyróżnia spośród społeczeństwa.

Nie mają porażek tylko lekcje

Ludzie sukcesu mają specyficzne podejście do błędów i porażek. Nie denerwują się z ich powodu, nie wpadają w poczucie winy tylko każde niepowodzenie traktują jako cenną lekcję. Są przekonani, że dzięki popełnianiu błędów udaje im się uczyć nowych rzeczy i rozwijać.

Nie boją się dużych projektów

Badania nad prokrastynacją pokazują, że zwykle odkładamy te zadania, które przerażają nas swoim rozmiarem. Ludzie sukcesu postępują inaczej bo mają dobry sposób na duże projekty. Po prostu dzielą je na mniejsze etapy i sukcesywnie wykonują krok po kroku.

Umiejętność ustalania priorytetów

Ludzie sukcesu nie mają problemów z ustalaniem swoich celów. Potrafią doskonale wychwytywać zadania priorytetowe i to właśnie te zadania każdego dnia wykonywane są w pierwszej kolejności. To bardzo dobre podejście bo w ten sposób zawsze wykonamy to co najważniejsze. Jeśli coś stanie na przeszkodzie by zdążyć z innymi zadaniami zawsze można je przesunąć na kolejny dzień.

Każdy dzień przeżywany jest według planu

Lista zadań to kluczowy nawyk jaki powinny wyrobić sobie osoby nastawione na sukces. Taką listę najlepiej jest przygotować wieczorem dnia poprzedniego. Dzięki temu rano nie tracimy czasu na zastanawianie się co by tu zrobić. Lista powinna być możliwie krótka i konkretna. Umieszczamy na niej 3 do 5 dużych zadań. Uwzględniamy czas na przerwy i spożywanie posiłków. Jeśli zamierzamy pracować około 8 godzin to na listę powinniśmy wstawić zadania, które zajmą około 5 godzin. Resztę czasu przeznaczamy na nieprzewidziane sytuacje. Zadania, których z różnych przyczyn nie udało się wykonać danego dnia przechodzą na dzień kolejny. Wieczorem należy naszą listę zadań poddać weryfikacji i wyciągnąć wnioski.

Wiedzą, że perfekcjonizm nie zawsze się opłaca

Jest takie powiedzenie, które mówi, że zrobione jest lepsze od doskonałego. To bardzo mądre słowa bo jest wiele osób, które odkładają liczne zadania w obawie, że nie uda im się ich wykonać wystarczająco dobrze. Wyobraźmy sobie kogoś, kto postanawia, że będzie biegał. Najpierw czyta o bieganiu, następnie kupuje specjalistyczną odzież, zegarek, buty. Później planuje przebieg tras, sposób odżywiania jednak ciągle nie wyrusza na trening. Dużo rozsądniej jest po prostu zacząć i starać się wykonywać zadania wystarczająco dobrze.

Mają porządek w miejscu pracy

Pozornie może wydawać się, że porządek nie ma nic wspólnego z efektywnością. Tymczasem jest niezmiernie ważne aby pracować przy biurku na którym nie znajdują się niepotrzebne przedmioty. Bałagan w otoczeniu niepotrzebnie nas rozprasza oraz powoduje straty czasu gdy czegoś pilnie szukamy.

Sztuka odpoczywania

Jest mnóstwo osób, które pragną pracować nad swoją produktywnością i jednocześnie nie chcą przyjąć do wiadomości, że aby osiągać więcej czasami muszą pracować mniej. Przerwy w pracy oraz dłuższe urlopy są niezbędne. Dzięki nim można się zatrzymać, zrelaksować i poprawić swoją kreatywność. W czasie pracy należy robić sobie przerwy i zmieniać wtedy miejsce. Jeśli pracujemy przy komputerze w czasie przerwy nie przewijajmy smartfona tylko wyjdźmy na powietrze.

Multitasking jest przereklamowany

Ludzie sukcesu doskonale wiedzą, że w jednym czasie należy wykonywać jedną rzecz. Jak pracujemy to po prostu pracujemy i wyłączamy wtedy powiadomienia, nie zerkamy na telewizor. Przeskakiwanie z zadania na zadanie obniża naszą efektywność bo nasz umysł potrzebuje czasu aby się przestawić. Jedyne wyjątki kiedy warto robić dwie rzeczy na raz to czytanie podczas jazdy pociągiem czy słuchanie podcastów w czasie prasowania.

Delegują zadania

Wiele osób ma problem z delegowaniem zadań. Zwykle uważają, że tylko oni sami są w stanie coś wykonać dobrze albo sądzą, że samodzielna praca zawsze jest najtańsza. Tymczasem wcale tak nie jest. Ludzie sukcesu potrafią określić komu warto delegować dane zadanie. Umiejętnie wybierają osoby, które zrobią to lepiej i taniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.