Wszyscy lubią…firmowe gadżety

Wszyscy lubią…firmowe gadżety

We współczesnym, mocno konkurencyjnym, świecie, należyta reklama jest konieczna, żeby utrzymać się w swojej branży i rozwijać daną firmę. Naturalne jest, że dzień w dzień dostrzegamy dziesiątki ogłoszeń reklamowych w radiu, czasopismach, a nawet na samochodach. A to jeszcze nie wszystko, bowiem ludzie biznesu wiecznie szukają kolejnych technik na utrzymanie nabywców. Najnowszym z nich, który ochrzczono promocyjnym hitem mijających miesięcy, są gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe – niedrogi pomysł na promocję

Przepis na artykuły reklamowe jest wyjątkowo łatwy. Należy tylko kupić odpowiednią liczbę zapalniczek albo breloków, umiejscowić na nich nazwę jakiejś korporacji, a potem podarować swoim klientom. Nic niejasnego, a i wartość tego typu akcji jest pewnie bardzo niska. I właśnie to jest przyczyna, dla której upominki promocyjne cieszą się gigantyczną sławą, głównie w grupie niewielkich rozmiarów, miejscowych firm, dla których czasem jest to jedyny dostępny sposób na promowanie swoich produktów.
Nie wskazuje to jednak, że tak niepozorna reklama jak upominki promocyjne, nie będzie skuteczna. Wręcz przeciwnie – w dobie napastujących nas, nużących reklam, gadżety reklamowe stanowią swego rodzaju oderwanie od męczącego marketingu. A ponadto nie jest to wcale normalna reklama…

Jak gadżety reklamowe wpływają na klientów?

Gadżety reklamowe nie odgrywają służby stricte reklamowej, a ich priorytetowym obowiązkiem nie jest wbrew powszechnym przekonaniom rozszerzenie widoczności jakiegoś logo czy firmy. Gadżety reklamowe wpływają głównie na podświadomość odbiorcy i jego kolejne, impulsywne wybory. Jest tak bo gadżety reklamowe to innymi słowy… upominki z nadrukiem!

Odbiorca, który otrzymuje od kogoś upominek, jest szczęśliwy, a poprzez to wzrasta prawdopodobieństwo, że w przyszłości sięgnie po produkty tej spółki. Można więc zauważyć, że pierwszoplanowym celem gadżetów reklamowych jest w istocie uczynienie z nabywcy systematycznego odbiorcy naszych produktów, zaś symbol stanowi tu wyłącznie narzędzie do spełnienia tego zadania. To jak dużo osób go dostrzeże jest mało ważne.

Skomplikowany rynek gadżetów reklamowych

Łatwość zastosowania i przystępne ceny to kluczowe preteksty, które sprawiają, że branża gadżetów reklamowych szybko się rozrasta, a sprzedawcy zarzucają rynek nowymi koncepcjami jeszcze bardziej barwnych, rzucających się w oczy i nietradycyjnych gadżetów. Mimo to największe wzięcie nieustannie mają te najtańsze gadżety, jak chociażby:
– Breloki (przykładowo zwykłe breloki akrylowe, breloczki żelowe, breloki do samochodu)
– Długopisy metalowe
– Zapalniczki z otwieraczem
– Smycze

Oczywiście przedsiębiorstwa chętnie nabywają również kalkulatory, skrobaczki do szyb, koszulki i gadżety spełniające kilka podobnych zadań takie jak chociażby smycze z otwieraczem lub metalowe długopisy z latarką. Dla wszystkich tych, którzy na marketing chcieliby wydać dużo większe fundusze czekają artykuły ceramiczne, zapalniczki zippo czy… buteleczka cenionego wina. Ze względu na wysokie ceny są one co oczywiste kupowane nieporównywalnie mniej często niż na przykład breloki akrylowe czy otwieracze
A na jaki drobiazg postawi Twój biznes?

Dodaj komentarz